نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3685
-
الف
+

ماجرای هنرنمایی خواننده مشهور افغانستان برای تیتراژ سریال «همبازی»

«نوید محمودی» در یک مصاحبه از نحوه انتخاب آهنگ افغانستانی تیتراژ سریال «همبازی» گفت.

به گزارش آی فیلم2، سریال «هم بازی» به کارگردانی «سروش محمدزاده» و تهیه کنندگی «نوید محمودی» هم اکنون از رسانه ملی ایران درحال نشر است.

آهنگ تیتراژ ابتدایی این سریال که توسط «وحید قاسمی» خواننده و آهنگساز افغانستانی اجرا شده، با استقبال بالای مخاطبان مواجه شده است.

«نوید محمودی» تهیه کننده سریال هم بازی در پاسخ به این سوال که «ایده اولیه استفاده از حضور خواننده‌ای از افغانستان در سریالی ایرانی، چگونه شکل گرفت؟» گفت: این علاقه‌مندی سال‌ها بود که در من وجود داشت. من یک افغانستانی هستم و موسیقی افغانستانی بسیار شنیده‌ام با ذکر این نکته که به دلیل کمبود وقت و با توجه به آن‌چه می‌پسندم، هنرمندانی متعلق به دهه‌های پیش، بیش از خوانندگان امروزی جذبم می‌کنند و همچنان «احمد ظاهر»، «محمدصادق فطرت» (ناشناس)، «محمدحسین سرآهنگ» و... می‌شنوم.

وی ادامه داد: همواره گمان می‌کردم با توجه به قابلیت زبان موسیقایی برای برقراری گفت‌وگو، استفاده از پارچه ای از موسیقی افغانستان به عنوان تیتراژ سریالی ایرانی مخاطبان را به سوی آشنایی با این نوا و سپس موسیقی افغانستان روان خواهد کرد. در مراحل اولیه پیش‌تولید در گفت‌وگو با چند مدیر از رسانه ملی ایران، این دوستان نیز نسبت به رخ‌دادن چنین اتفاقی ابراز علاقه‌مندی کردند.

نویسنده و کارگردان فلم سینمایی «مُردن در آب مطهر» با بازگویی ادامه روند شکل‌گیری تیتراژ «هم‌بازی»، افزود: خواننده مد نظر من، از همان ابتدا، استاد «وحید قاسمی» بود. شاید ندانید اما لقب استاد در افغانستان، صرفا از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور اهدا می‌شود، چیزی مانند درجه هنری که در ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی آن است. بعد از مشورت با «صدیق برمک» و ارتباط با استاد قاسمی، وی این آهنگ را بازخوانی نمود و طی مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم، آن‌چه در ذهن داشتیم به حقیقت پیوست.

وی در پایان خاطرنشان کرد که دوست دارد در آینده در آثار جدیدش از موسیقی افغانستان بهره ببرد.

بیشتر بخوانید:

«وحید قاسمی» خواننده تیتراژ سریال «هم بازی» شد

از نخستین تیزر سریال نوروزی «هم بازی» رونمایی شد

بازیگران آی فیلم ۲ با سریال عاشقانه جدید به تلویزیون بازمی گردند

بازیگر «همه چیز آنجاست» به سریال نوروزی «هم بازی» پیوست

«آتیلا پسیانی» در سریال نوروزی «نوید محمودی»

همایون ارشادی به سریال نوروزی «هم بازی» پیوست

با سریال های نوروز ۱۴۰۰ آشنا شوید؛ از «پایتخت» تا «هم بازی»

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
میلا قیاسی:

بسیار عالی، امیدوارم که این روند ادامه داشته باشد.